Khamis, 2 September 2010

Kek Gula Hangus Noor'anni & Akmaliah


2pcs Kek Gula Hangus ni adalah lain2 tuannya tetapi sama pula tempatnya, Iaitu Noor'anni dan Akmaliah, jadi malam tadi kami sefamily sama2 menghantar Kek Gula Hangus ni. Sambil2 mencuci mata melihat keindahan malam setelah sebelah siang sibuk menatap wajah OVEN tersayang...terima kasih kepada Cikgu kerana menempah Kek Gula Hangus ini. RM27 - 2 kilo ( lebih kurang )

Kek Gula Hangus NAHRIM


Kek Gula Hangus ini ditempah oleh salah seorang kakitangan NAHRIM untuk jamuan berbuka puasa pada hari ini. NAHRIM adalah singkatan kepada Institut Penyelidikan Hidraulik Kebangsaan Malaysia. Ia dibawah Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar. Ingin tahu lebih lanjut mengenai NAHRIM...sila klik SINI. Terima kasih kepada KakiTangan NAHRIM.

Rabu, 1 September 2010

Kek Gula Hangus Nabila

9.50am dapat SMS daripada seorang customer yang mahukan Kek Gula Hangus 1pcs. Di kenali sebagai Nabila dan Nabila mahu Kek di hantar ke Warta, Bandar Baru Bangi. Asben tolong hantarkan kerana tempat kerja asben sepelaung jerk dengan Warta ni....

Selepas berbuka tadi SMS Nabila...bertanyakan perihal Kek Gula Hangus tu ok ke tidak bagi dia...Nabila balas SMS dan katanya sedap sangat....siap nak promosi kepada kawan2nya. Terharu pulak membacanya...TERIMA KASIH NABILA... Dalam sms dia tanya bila last ambil order...

Untuk pengetahuan semua...last ambil order ialah pada 5hb Sept...manakala penghantaran terakhir ialah pada 8hb Sept malam....harapan saya...kepada yang nak menempah buat tempahan awal sebab kejadian tahun lepas apabila terlampau banyak order last minit...saya menghadapi masalah bahan mentah. Bahan mentah seperti TELUR saya tidak boleh simpan lama. Lagi satu saya sangat2 KHUATIR jika tempah last minit membuatkan QUALITI Kek saya tergugat...saya RISAU akan hal ini....

Selasa, 31 Ogos 2010

Biskut Corn Flakes 2


Biskut Merdeka...bukan nama biskut ni yea. Biskut ni nama nya Biskut CornFlakes. Jika sebelum ni biskut ini di buat untuk tempahan kini biskut ni saya buat untuk Biskut saya sefamily. Buat banyak sebab nak hantar ke rumah mak dan mak mertua termasuklah untuk family saya selepas pulang cuti beraya.

Biskut Mazola


Dalam sibuk menerima tempahan Kek ni...sempat jugak siapkan Biskut untuk raya ni. Biskut ni adalah yang paling diminati oleh asben dan adik ipar saya. Tak taw lah kenapa...saya rasa semua biskut raya sama sahaja....

Kek Gula Hangus En. Zulkarnain

Kek Gula Hangus ni adalah hasil tempahan Encik Zulkarnain daripada Bandar Baru Bangi, Selangor. Kek yang di order sempena Merdeka ini telah dihantar oleh asben pada awal pagi tadi. Apa pun...terima kasih kepada Encik Zulkarnain dan Selamat Meyambut Hari Kemerdekaan...

Isnin, 30 Ogos 2010

Biskut Laila


Biskut ni sebenarnya bernama biskut HATI. Itu lah yang diberi oleh si buku resepi. Oleh kerana saya tidak mengunakan acuan berbentuk hati maka saya tukarkan aje namanya. Kalau guna nama biskut HATI tapi tak berbentuk hati...nampak pelik plak. So saya nama kan biskut LAILA...ok kan..???

Kuih Goyang

Apa nama kuih ni erk...betul ke kuih goyang. Kuih ni saya buat pagi semalam. Macam warm up lah sebelum memulakan kerja2 dapur yang lain. Acuan nya saya beli di Nilai 3. Awal prosesnya asyik melekat je...hairan plak saya. Al Maklum pertama kali buat....selepas beberapa lama baru ok. Bunga dia pun tak berapa cantik.

Kek Mable dan Orange

Kek Pelangi aka Mable dan Kek Oren ni ditempah oleh seorang akak di Seksyen 4 ( Fasa 4 ) Bandar Baru Bangi. Alaaa akak yang saya tidak tahu nama tu. Bercerita pasal Kek Pelangi tu, Akak tu mahu saya letak perasa dan pewarna coklat sahaja. Emmm..dah bukan macam Kek Pelangi lah pulak tapi cara bancuhan nya masih sama....saya panggil Kek Pelangi Perasa Coklat. Harga Kek - RM18/pcs

Ahad, 29 Ogos 2010

Kek Pelangi Moreh


Kek pelangi ni untuk Moreh di surau tempat saya. Ada jadual pemberian juadah untuk moreh. Dah sampai masanya kena lah sumbang sedikit. Bagus sebenarnya, berniaga - berniaga jugak...sumbangan sosial jangan diabaikan. Kek ni saya potong kecik2 supaya senang orang nak makan, kalau nak ikutkan asben dia tak kasi potong. Lagi cantik kalau tak potong katanya...pulak...saya kata tak baik nyusahkan orang...potong siap2 senang....asben senyap...dia yang tukang hantar...sebelum berbuka dia dah hantar....untuk orang berbuka sekali katanya.

Kacang Goreng Bertepung


Semalam jugak merajin kan tangan dan minda untuk membuat Kacang Goreng Bertepung. Ini ialah resepi Ibu Mertua. Mulanya sms adik ipar, sebab dia perwaris resepi ni. Lambat balasannya suruh asben call Bondanya pula...masa tu Ibu Mertua di ladang so terpaksa call semula. Tup-tup adik ipar send sms berserta resepi. Selang 2 minit Ibu Mertua pula call....pun beri resepi...bertuahnya badan, sampai 2 orang bagi resepi ni. Sekejap sahaja nak buat ni...tapi tang nak memilih kacang terbaik tu yang susah...asben le yang jadi mangsa. Apa pun telah siap sebaldi Kacang Goreng ni...siapa berhajat...sila lah ambil sket.

Kek Gula Hangus Hani

Kek Gula Hangus ni adalah untuk Hani yang berada di Impian Nilai. Beliau datang ambil sendiri di rumah dan khabarnya nak bawak ke Rawang. Hani sms dalam pukul 12pm semalam dan ambil dalam pukul 5pm. Memang kami tidak meyimpan stock so saya ada 5 jam untuk buat dan sejukkan Kek Gula Hangus ni. Ketika Hani ambil, kek ini masih suam-suam kuku dan asben saya punya lah risau takut Kek Ini berwap didalam bekasnya. Feed back dari Hani melalui sms, sedap katanya...alhamdulillah. Nanti order lah lagi ya Hani...Harga Kek Gula Hangus - RM27.00 ( 2 kilo ).

Sabtu, 28 Ogos 2010

Kuih Siput


Menu kuih raya yang pertama...Kuih Siput. Sebenarnya dah 2 hari siapkan baru sekarang nak xplore. Baru satu sahaja menu ni...nak kena tambah 2 3 menu raya lagi. Mungkin esuk akan buat lagik. Minggu2 akhir nanti dah sibuk untuk buat kek untuk pelanggan, masa tu memang tiada masa dah....

Puding Triffle...


Dalam banyak-banyak puding yang Asben buat, puding ini lah yang paling saya suka sekali. Setiap bulan wajib asben kena buat. Puding ni ada 7 lapisan dan ada 3 atau 4 rasa yang berlainan. Saya sebenarnya hairan bagaimana asben saya ni boleh berminat akan hal2 begini...sedangkan masa mula2 kahwin dulu dia memang tidak tahu memasak...terkenan apa agaknya erk...

Jumaat, 27 Ogos 2010

Kek Coklat Ariff


Kek Coklat ini adalah untuk anak saya yang menyambut hari lahirnya pada 23hb Ogos dulu. Anak saya nak gambar Transformer tetapi sebab2 terbeli doraemon yang comel ni jadi dia pun accept jerk. Ingatkan dia tak maw tetapi dia terima tanpa banyak bicara. Selamat Hari Lahir Ariff...

Senarai Blog Saya