Sunday, December 7, 2008

Resepi Puding Mable Serangkai Kasih

Waaa..rajin plak nak buat puding minggu ni. Wokay..ini adalah resepi yang kembarnyer bernama resepi puding Mable gak. Cuma nak bezakan..tambah plak ayat serangkai kasih. Kena lah bezakan iyer tak..kalau sama nanti keliru plak. Walaupun dikatakan kembar..( aku yg kata kembar..orang lain tak pun..)ia berbeda tang tepung dan cara kita guna telur. Tepung kita guna tepung kastard berbanding yang terdahulu...kita guna tepung Hun Kwee. Manaka telur plak..kalau dulu kita guna kuning telur je..kali ni..kita guna semua..kecuali...KULIT telur laaa. So tentu saja rasa nyer berbeza sket. Kalau nak senang dan tak mahu rugi kerna terpaksa membuang putih telur so ini lah resepi nyer..( dengarnya..putih telur buleh buat masker..err..tak taw plak..). Puding ni sedap dan sesuai di hidang untuk minum petang ke, hidang pada tetamu ke or waht ever laaa. Secara peribadi..aku suka lagik puding Mable yang terdahulu...

So..jom kita tenguk bahan-bahan yang mahu kita guna dalam resepi ni...murah je ni....jommmmm

  • 1 kampit agar2 25 gram
  • Air
  • 1 Cawan gula
  • 1 Tin susu cair
  • 5 Biji telur
  • 1 Sudu teh aisin vanila
  • 125 gram mentega
  • 3/4 Cawan milo
  • 4 Sudu besar kastard
Wokay...itu bahan2 nyer...senang kan nak cari..ahakz. Macam biasa cara membuatnyer kena lah gi tenguk video nyer. Kang aku bagitaw kat sini...korang tak tenguk plak video ni...penat2 je aku buat..kan...kan...ahakz. So nak tambah tips makan puding...kata orang2 tua..puding enak di makan dengan kek gula hangus...so meh lah order...!

No comments:

My Blog List