Thursday, January 31, 2013

Kek Gula Hangus - NUR


Kek Gula Hangus tempahan NUR dari Putrajaya.
Terima kasih kepada NUR.

Harga : RM30.00/pcs

Deliver Pos Laju : RM8.00 ( Semenanjung Malaysia )

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Wednesday, January 30, 2013

Puding Triffle - AISHA


Puding Triffle AISHA dari Putrajaya.
Terima kasih kepada AISHA.

Harga RM35.00

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Tuesday, January 29, 2013

Muffin Dan Apam Palkadot - ZULKIFLI


Muffin - RM65.00 ( 50pcs or 1.30/pcs )
Apam Palkadot - RM20.00 ( 50pcs )

Tempahan Encil ZULKIFLI dari Semenyih.
Terima kasih kepada Encik ZULKIFLI.

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA


Friday, January 25, 2013

The Chocolate Cake...


Kek Coklat besar garapan khas buat suami.
Asben GH selain dari hantu durian crepe.
Dia hantu jugak kek coklat.
Dengan sekali adab dia leh habiskan suku kek coklat ni.
Dan.
Badan dia pun makin naik mendadak. 
Dah naik gemuk kata org tu.


Tempahan 019 634 1552 Pn LELA



 

Sunday, January 20, 2013

Durian Crepe - ENCIK ASBEN



Asben GH hantu Durian Crepe.
1 malam saja dia boleh habiskan 4 ketul durian crepe.


Time demam pun dia leh mintak durian crepe.
Seram jugak jika durian tu beri implikasi pada dia.
Sebab dia kan makan ubat.


Tapi kalau dah namanya Hantu Crepe.
Mana lah dia kira tu semua.
GH ni tulun buatkan aje lah.




Saturday, January 19, 2013

Kek Blueberry - GHAN


Kek Blueberry tempahan daripada GHAN...
GHAN dari Taman ENSTEK, SEPANG.
Terima kasih kepada GHAN.
Untuk birthday asben nya.


Harga RM40.00

Pos : Tidak di POS

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Friday, January 18, 2013

Apam Pelangi - PUAN FAIRUZ


APam Pelangi tempahan PUAN FAIRUZ dari Golf Resort, Bandar Baru Bangi.
Terima kasih kepada PUAN FAIRUZ.

Harga RM20.00/pcs

Pos RM8.00

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Monday, January 14, 2013

Apam Pelangi - KAK MARSILA


Apam Pelangi tempahan KAK MARSILA dari PUTRAJAYA.
Terima kasih kepada KAK MARSILA

Harga RM20.00/pcs

Pos laju kos : RM8.00 ( Termasuk tracking number )

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Saturday, January 12, 2013

Kek Gula Hangus - ENCIK HAIROL


Kek Gula Hangus tempahan ENCIK HAIROL dari Bandar Baru Bangi.
Terima kasih kepada ENCIK HAIROL.

Harga RM30.00/pcs

Pos Laju Airpak - RM8.00 ( termasuk tracking number )

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Wednesday, January 9, 2013

Kek Pelangi - AMY


Kek Pelangi order by AMY dari Nilai 3.
Terima kasih kepada AMY.

Harga RM22.00

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Tuesday, January 8, 2013

Kek Rusia - Under Trial




Atas nun Kek Rusia.
Alhamdulillah asben & anak2 suka.
GH try buat ikut buku resepi.
Guru GH marah kalau belaja ikut buku.
Kena berguru jugak.
GH setuju beno.
IsyaALLAh GH akan berGURU jugak nanti.


Puding Triffle - ALIA


Puding Triffle saiz L ini adalah tempahan ALIA dari Sepang.
ALIA ambil sendiri di rumah GH ye.
Terima kasih kepada ALIA.

Harga RM35.00

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA




Monday, January 7, 2013

Pavlova


Pavlova dlm pembikinan.
GH cuba2 buat.
Alhamdulillah menjadi.


Puding Mable - Pn LIZA



2pcs Puding Mable.
Tempahan PUAN LIZA. 
Dari Bandar Bukit Mahkota.
Terima kasih kepada PUAN LIZA.

Harga RM23.00/pcs

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Saturday, January 5, 2013

Resepi Puding Aneka Warna...


Ini Puding Encik Asben buat.
GH namakan nya Puding Aneka Warna.
Kali ini GH beri resepinya.
Atas bantuan Asben si jeBateja

3 Warna Agar2
Agar2 Di potong dadu

STEP 1.

Bahan2.
5 cawan air - 1 liter
3/4 cawan gula pasir - 150gram
10gram serbuk agar2
3 atau 2 pewarna makanan.

Cara Membuatnya :-
- Masak air, gula dan serbuk agar2 sehingga mendidih.
- Sentiasa kacau agar serbuk agar2 tidak berketul.
- Sudah mendidih asingkan kepada 2 atau 3 bekas. mengikut pewarna makanan yang kita ada.
- Den ada menggunakan pewarna hitam untuk mengantikan cincau. Jika tempat korang ada cincau - so guna cincau jer.
- Setelah itu sejukkan sehingga agar2 beku.
- Potong dadu setelah agar2 betul2 beku.
- Ketepikan.

Agar2 dan cendol selepas masak
Selepas dimasukkan santan
Step 2.

Bahan2.
4 cawan air - 800ml
1 cawan gula - 200gram
200ml santan kotak - den guna jenama Kara
10gram serbuk agar2.
Sedikit garam - dalam setengah sudu teh
500gram Cendol

Cara membuatnya :-
- Cendol yang kita beli biasanya ada bau kapur so rendam dan bilas dengan air dahulu dan toskan. GH bilas dengan air panas.
- Masak air, gula dan serbuk agar2 sehingga mendidih.
- Sudah mendidih masukkan cendol yg kita tos tadi. Pastikan tiada or kureng bau kapur.
- Bila mendidih sket, tutup api dan sejukkan adunan td sehingga menjadi suam.
- Bila sudah suam, masukkan santan dan garam.
- Tujuan masuk santan kendian sebab tak maw santan tu pocak lomak yang akan menyebabkan puding kita tak cantik dan tak hensem.
- Kacau sehingga sebati, sebab santan kotak biasanya akan berketul2.
- Dah sebati, ketepikan dulu.





STEP 3.

- Masukkan agar2 dadu tadi dalam loyang tersayang korang.
- Macam ne nak masukkan or nak susun ikut kat korang lah.
- Dalam gamba tu ada nampak GH guna kacang panggang.
- GH rasa tak payah lah guna kacang tu...payah bila nak motong nya nanti.
- Selepas tu masukkan adunan cendol dengan slow n steady.
- Step 3 jangan lambat2 nanti adunan cendol beku.
- Selepas tu semua sejukkan kat luar dan masukkan ke dalam peti ais.





STEP 4.

Sudah siap.
Boleh lah hidang kan kepada family











Friday, January 4, 2013

Kek Gula Hangus - MAS


3pcs Kek Gula Hangus tempahan MAS daripada Bandar Seri Putra, Kajang.
Terima kasih kepada MAS.

Harga RM30.00/pcs

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Thursday, January 3, 2013

Puding Aneka Warna - Made By Encik Asben


Puding ni asben yang buat.
Dia kata dia tak taw nama.
GH pun pelik.
Apsal buat puding tak de nama.
Asben kata dia ikut gerak hati jerk nak buat menda.
Patut lah pepagi dah berperang di dapur.
Rupanya ikut gerak hati nak buat puding.
Boleh gitu.


GH nama kan Puding ni - Puding Aneka Warna.
Ada juga di FB Asben, orang cadangkan nama nya Puding SuperNova Cube.
Ada yg cadangkan Carca Marba Pudding.
Macam2 kan...?

Apa pun Puding ini TIDAK untuk dijual.

Hik..hik...




Kek Coklat - ALINA


Kek Coklat tempahan ALINA dari Bandar Baru Bangi.
Kek Coklat sempena birhday anakandanya yg ke 9 tahun.
Terima kasih kepada ALINA.

Harga - RM50.00

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

Wednesday, January 2, 2013

Selamat Tahun Baru...


2pcs Kek Pelangi - RM22.00/pcs
3pcs Apam Pelangi - RM20.00/pcs


50pcs Muffin - 1.50/pcs


50pcs mini triffle - 1.50/pcs

Tempahan untuk majlis cukur jambul anak buah di Kuala Lipis, Pahang.

GH mohon mmap kerna tidak dapat mengambil tempahan semasa GH berada di kampung.
Di tambah line di sana tidak berapa ok.
Terima kasih atas sokongan.

Tempahan 019 634 1552 Pn LELA

My Blog List