Sunday, December 7, 2008

Resepi Puding Sunquick

Kali ni nak tambah satu lagik puding yang sedap....dengan bantuan video maka cara membuatnyer akan tambah mudah....kalau dah mudah mcm ni...tak maw buat gak...tak dapek den nolong tu doh...apa pun sesekali apa kata kita try buat. Bina skill memasak pada mereka yg langsung tak tahu apa itu memasak. Apa pun kepada pakar-pakar masakan jangan plak bandingkan masakan den dengan korang...den ni budak baru belajar dalam bab2 puding ni.

Puding ni den buek bila den free je...saja2 asah bakat..tak jugak tajam..adoi lahh..apa pun meh kita tenguk bahan-bahan nyer dulu...tak mahal sangat rasanyer...err...tak tahu plak berapa kos nyer..

  • 1 kampit agar2 yang beratnya kalau boleh 25gram
  • 1500ml air atau 7 cawan air
  • 1 1/2 cawan gula
  • 1 tin susu cair
  • 2 atau 3 biji limau sunquick - ambil jus nya
  • 3 keping roti
  • 4 bijik telur ayam
  • 1 sudu teh aisin vanilla
  • Sedikit perwarna merah
  • Sedikit Pewarna hijau
  • Sedikit perasa koko or milo
Wokay..itu bahan2 nya..cara nak buat seperti biasa....sila lah guna video klip yang disertakan ni. Penat den buek..kalau tak follow...tak taw le....apa pun...nak beritahu satu rahsia...puding ni sedap dimakan dengan kek gula hangus...so apa lagik..order le....



No comments:

My Blog List