Sunday, May 10, 2009

Jual puding....


Jual puding..? Sesuatu yang tak pernah terpikir pun. Ingatkan ia sekadar hobi dan di videokan untuk kongsi resepi mudah. Namun sejak 2 3 bulan ni...ramai plak yg order puding. Kaget gak...sebab tak pernah terpikir nak jual. Tak pernah kira berapa kos nyer. Berapa plak nak jual? Macam mana plak nak packing. Masa mula2 jual dulu Puding mable( seperti dalam gambar atas)...tak sempat nak pikir cara packing...bagi je loyang. Minta pula si pelanggan pulangkan balik loyang. Uhukz. sib baik pelanggan tinggal dekat dan tak kisah nak pulangkan loyang.

( Puding Mable )

( Puding Jagung )

Now...kita rasa...alang2 dah ada pembeli puding..maka baik jual je. Harga RM15 untuk puding seberat 1.6kg ~ 1.7kg. Bekas 200mm x 200mm dan tebal puding 45mm. Puding kat atas tu adalah permintaan pelanggan untuk satu perjumpaan di PD. Depa order 3 kek gula hangus dan 3 puding. Bangga plak dapat jual puding...hobi yang bikin duit...kan?

Nak tempah kek Gula Hangus? Jom...klik SINI

No comments:

My Blog List